Sunday, June 7, 2009

7. Juuni

Vaatasin just filmi ”The man from Earth”, mis rääkis üldiselt ühest mehest, kes on elanud tänapäevani kiviajast saati. Väga filosoofiline film ning pani mind mõtlema ikka ja jälle selle üle, kuidas keegi ei saa tegelikult tõestada mis on tõsi, mis mitte. On olemas asjad, mida ühiskond peab tõeks ning mida meile on koolis üritatud õpetada tõena. Kõik mida meile on õpetatud võib tunduda väga loogiline ning õige, aga lõppkokkuvõttes peaks ikkagi meeles pidama, et kogu süsteem on tegelikult inimese enda välja mõeldud. Kus peaks teadma, kas see tegelikult on ka nii, kuna võib-olla see kes kogu selle asja välja mõtles üritas inimesi panna mõtlema nagu tema ning sellega teiste üle kontroll saada. See võib küll väga pessimistlikuna tunduda, aga kui sügavamalt selle asja üle mõelda siis nii see tegelikult ka on. Kuigi paljudes asjades on tõesti paljudel asjadel tõepõhi all, kuna igaüks võib seda ise omanahal tunda, näha. Ma panen enda puhul tähele, et ma üritan kõigis asjades loogikat näha, aga tegelikult seda alati ei ole või see ei vasta tõele alati, kuna toimub asju, mida ei saa seletada. Inimesed on sellised, keda on raske seletada ning neis loogikat leida, kuigi tihti peale on võimalik seda teha nende inimeste puhul, kes just üritavad loogikat asjades leida.
http://forte.delfi.ee/news/teadus/article.php?id=23763165
Mitte väga hea näide, aga teooriad, mida me oleme pidanud juba väga pikka aega tõeseks ei pruugi alati tõele vastata. Selles artikklis üritatakse küll uut teooriat leida sellele nähtusele.

http://forte.delfi.ee/news/teadus/article.php?id=23754555
Seda artikklit lugedes tuleb mulle meelde Martin Tuliti blogi, kes kirjutas kuidas plastikkotid keskkonda ohustavad. Sellest artikklist võib jällegi aru saada, kuidas suured korporatsioonid ning firmad üritavad ajakirjanduse kaudu kasumit teenida/suurendada, kuidas alati on võimalik leida põhjendusi oma arvamuse tõestamiseks. Minu blogi lugedes võib arvama hakata, et mul on midagi suurfirmade ning korporatsioonide vastu midagi. Ei ole, seni kuni ei tegelda manipuleerimisega ning ei mõelda ainult sellele, kuidas suuremat kasumit teenida. Mul on suur respekt väljatöötatud, kvaliteetsete ning mitte ülehinnatud brändide vastu, eriti kui see staatus on inimlikul viisil saavutatud. Siinkohal tooksin ma näite omast käest, kuidas see mis näib on petlik. Töötades firmas, mis tegeleb Red Bulli reklaamiga sai väga hästi aru, et nad üritavad igalt poolt pitsitada viimastki senti välja, mõtlemata inimestele kes neid aitavad ning üritavad inimesi võimalikult effektiivselt mõjutada nende tooteid ostma. Kust läheb piir ausa reklaami ning manipuleerimise vahel? See on arvatavasti igaühe oma arvamus, kellel see on ning üldse huvitab. Ma ei ütle, et nad ei teeks ka head, toetades palju noorte üritusi, eriti spordiüritusi ning ega nende tootel midagi viga ka ei ole, isegi meeldib, olnud isegi sõltuvuses sellest :P. Minu mõte jookseb siin kokku ning tekib viha maailmas toimuva vastu, nii et ma ei lähe sellega enam edasi. Mis on normaalne, mis mitte?

Arutluse üle on mul juba pikemat aega olnud vaba tarkvara ning tarkvara jagamine internetis. Siin veel artikkel selle kohta.
http://forte.delfi.ee/news/digi/article.php?id=23756987
See tundub vägagi poliitreklaami moodi, aga tõsi selles on. Kuigi tõesti hea point on selles asjas see, kas on just õige aeg selle üle arutada hetkel, mil maailmas toimuv olukord on kriitiline. Eks arvamusi on palju ning kuna elame üldiselt sõnavabadusega maailmas, siis võin ka mina oma arvamust avaldada. Vaba tarkvara ning tarkvarasõltumatus on väga oluline küsimus kus meie turgu juhivad selle ala hiiud Microsoft, Google, Intel jms. Ning väikestel tegijatel on raske midagi ette võtta, aga tore on teada, et uusi tegelasi tuleb, ainult saab loota, et nad suudavad oma originaalsust säilitada ning ennast tõestada, ilma et teised nendega üks null teeks. http://forte.delfi.ee/news/digi/article.php?id=23731081 ning teine uus otsingu mootor mida tasub uurida on www.bing.com igastahes edu neile. Sama ütleks ka operatsioonisüsteemide kohta, sest näiteks Linux/Ubuntu jms on kohati kõvasti parem kui Windows ning uued süsteemid tunduvad samuti lubavad olevat ntx Android (Google) neid on ka teisi.

Maailmas toimuv on paljuski inimesed ise endale kutsunud. Ma arvan, et asi poleks nii hull, kui inimesed poleks nii kergeusklikud ning usuks kõike, mida riik ja ajakirjandus neile ütlevad. Oleks ära jäänud inimeste paanika oma töökohtade kaotamise kartuses ning firmade hirm selle kartuse üle või tahtmine ära kasutada olukorda oma töötajate pealt kokkuhoidmiseks. Sealt tuleb ka investorite eemale tõmbamine ning kartus investeerida nende enda ettekujutatavas situatsioonis, kus ühegi firma ellujäämine pole enam kindel muutes kogu situatsiooni kinniseks ringiks, kuna ilma investoriteta just paljud firmad põhja lähevadki. Arvestades ka pankade ning riigi käitumise siia juurde on aru saada miks me oleme sellises situatsioonis. Hetkelgi ma arvan, et asjad pole nii hullud kui tunduvad. Ma ei tea küll situatsiooni mis kodumaal hetkel, aga selle üle, mis siin toimub võin ma kommenteerida küll. Eesti kohta: http://www.ekspressjob.ee/est/uudised/viimased/814-aastaga-jai-iga-kuues-ehitaja-toota Siinkohal võin ma ka öelda, et siingi umbes sarnane olukord, ehitajaid enam ei vajata nii palju ning paljud eestlasedki, kes siia tulnud selle mõttega, et ehitusele tööle minna leiavad, et hetkel on see suhteliselt keeruline. Tööd iseenesest on, aga pigem antakse see austraalastele, kuna need oskavad keelt ning oma rahvast hoitakse. Aga üldse tööd on, peab lihtsalt silmad lahti tegema, ise huvi tundma ning positiivselt edasi minna. See viimane on minu arust backpackerite suurim probleem. Minnakse kuskile tööd küsima, aga unustatakse ära kombed, ei küsita kuidas läheb, lihtsalt möhatatakse, et kas tööd on ja siis kui vastus on eitav hakatakse teisi süüdistama. Mida mina samas räägin, hetkel juba tükk aega töötu, üks ühe päevane tööots oli küll, aga muidu mitte. Jätkan igastahes otsimist ning elu pole veel läbi, kui vaja saan ka ilma tööta hakkama, aga olen positiivne, kuna ma leian, et ei ole põhjust miks keegi ei peaks mind tahtma :P.

Lots of love to all, mõelge positiivselt ning rock on...

0 comments: