Friday, June 26, 2009

19.Juuni 2009

Asjad hakkavad laabuma siin jälle. Käisin just täna üle pika aja jälle tööl, päris hea tegelikult. Töö iseenesest oli lihtne, olin lihtsalt ühele tüübile abiks ühe suure peo jaoks asjade paika panemisega. Päris huvitav selle asja juures oligi see, et me olime põhimõtteliselt ainult kahekesi, peale meie oli veel helitehnik ning kaks naist, kes tegelesid dekoratsioonidega. Meie panime baari, lava ja muu vajaliku paika. Pidime kõik kohale tassime üle maja ning õigesse kohta paika panema. Huvitavaks tegi asja see, et tegemist oli parlamendihoonega ning mitte just väga väiksega. Sellesse majja mahuvad ära ministrid, opositsioon, suur köök, mitmeid funktsioonide tube, mingid riigitegelased veel, raamatukogu ning suur saal. Lisaks on ka hoonel väike terrass, koos purskaevuga. Nii, et kui ma oleks austraallane, siis ma oleks nii mõnegi inimese seal ära tundnud, aga ma ei ole, nii et mul oli lihtsalt huvitav mõelda mida küll see inimene teeb.

Natukene üritusest kah mis täna seal toimuma hakkab. Darwinis toimub selline üritus nagu V8 Racing, mis on midagi sarnast Nascarile vist, ringraja sõit, kus huvitaval kombel võistlevad ainult kaks autofirmat, Holden ja Ford. Austraalias on see päris suur asi igastahes, seda ka näitab ka see, et üritusele oodatakse kokku 800 inimest, kuigi tegelikkus on väiksem. Üritus peamiselt selleks, et mõned inimesed näeksid sõitjaid näost näkku, pluss saaksid mõne sõna juttu puhuda ja muidugi sõitjatele teeb see reklaami ning võib-olla leiavad endale mõne kena tüdruku, kellega õhtul aega veeta :P. See tüüp, kellega ma koos töötasin ütles, et ma võin kah sellele üritusele tulla, kui soovin nii, et ma lähen vaatan mis värk seal toimub siis. Esimest korda vist kui tuleb mulle tõsiselt kasuks see, et võtsin korralikud riided kaasa, sest üritusel on suhteliselt range kontroll. Muidugi peamine miks ma sinna lähen on tasuta söök ja jook :P. Alkoholi on palju ning eriti kui see tasuta on võib kergesti üle pingutada, seepärast ma mõtlen hetkel, kas võtan midagi või mitte, sest kui ma mõtlema hakkan, siis ma pole midagi joonud vist kuskil 3 kuud, igastahes alates sellest ajast kui Uus-Meremaalt tulime. Pealegi pean homme tööle minema.

Täna tööl olles Cathrine agentuurist helistas mulle ja küsis kas ma eile koosolekul käisin, kus räägiti töö kohta. Ma ehmatasin ära ja ütlesin, et ei käinud, kuna keegi ei öelnud mulle, lisaks olid nad andnud tööandjale ka vale numbri. Õnneks Cathrine saatis mulle selle inimese numbri, kes sellega tegeles ning helistasin talle, õnneks kõik oli korras, lihtsalt küsis kas ma ikka tulen ning ütles, et võtavad minuga ühendust ja ütlevad kuna ning kust nad mind homme peale võtavad. Nii siis, pean homme 9:30 Darwin YHA juures olema ning siis võssi. Öeldi, et pidi saama seal kandis ujuda ning võib-olla ka sõduritega püssi lasta. Jään igastahes ootama. Olen oma agentuuri üle väga õnnelik, sest tänu teile olen teinud päris huvitavaid asju ning soovitan teistelegi, kui Austraaliasse tulevad Integrated abi kasutada, neil on kontoreid igal pool üle Austraalia.

Üks asi veel mida ma mainida tahan on see, et alles nüüd, kui mul sellest enam eriti kasu ei ole tuleb välja, et selles raamatukogus, mis parlamendihoones on, on ka tasuta wireless interneti. Suhteliselt nõme on see, et siiani olen ma kogu aeg maksnud interneti eest. Täna ma ei saa enam internetti seal nagunii kasutada, kuna seal on see üritus. Üritan selle blogi veel täna ülesse panna, ennem kui pidusse lähen. Ning pean veel asju pakkima homseks. Hakkan parem tegutsema, sest kell on 6 juba, pidu algab 6st ning kestab ainult paar tundi.

Mul on selline tunne, et inimesed sealpool ookeani hakkavad juba minu laadseks muutuma, ei vasta enam kirjadele kah. Tegelikult ma ei muretse sellepärast, vast nädala pärast kui tagasi netti saan on mõned kirjad mida lugeda ning see teeb meele alati rõõmsaks, samas mida vähem kirjades kirjutada, seda rohkem on näost näkku rääkida... või mitte... ei tea.

Kuna mul oli dollar internetti veel alles, ehk siis 15 min, aga kuna see nett paneb siin näkku, sain olla netis ainult 2 min ja viskas mind välja, nüüd pean juurde maksma dollar, aga päris ka teen seda kui tean, et raamatukogus saab tasuta. Jääb see blogi ülesse panek kunagi hiljemaks. Ciao, ma nüüd peole :P!

22. Juuni 2009

3 päev võssis, kell on hommikul 5. Pidime sel ajal alustama, aga keegi pole üleval veel. Kokk, kes ise hakkas ajama, et peab hommikul vara tööle hakkama paneb kõige mõnusamini und :P. Mis mina teen? Ärkasin 4:30, ajasim oma asjad korda, tegin mõned kätekõverdused ja nüüd kirjutan natuke siia kah. Alguses oli äratus tegelikult 4st, kuna mõtlesin, et lähen veel jooksma kah, aga kuna päris pime on, siis jätsin selle katki, lähen kunagi hiljem, kui meil puhkepaus on.

Mis siis toimunud on? Viimati kirjutasin, et lähen peole. Käisingi, vaatasin kuidas rahvas ennast tasuta joogist purju üritas juua. Nüüd siis saan aru, miks sisse lasti ainult 2 tundi, inimesed üritasin võimalikult palju võimalikult kiirest juua. Üldiselt oli suhteliselt igav pidu, sain küll natuke midagi kõhtu, aga joogi poolelt piirdusin ainult apelsini mahlaga :P. Ilutulestik oli tegelikult päris huvitav, aga Eestis olen palju paremaid näinud. Kõned olid kohati kah huvitavad, kuigi need olid lihtsalt riigiametnikud ning sponsorid, kes rääkisid seal, üks juht kah tegelt. Sellise peo kohta oli see väga mitteametlikum, kui arvasin, mis iseenesest oli hea.

Järgmine hommik pakkisin oma viimased asjad, sõin ning siis viisin oma mõned asjad backpackeri pagasihoidu. Võtsin oma matkakoti ning jalutasin Darwini YHA poole, kus ootasin, et mind peale võetaks. Sõjaväe kohta hilinesid päris palju, aga mis seal ikka, ega Austraalia kohta ongi palju loota, et kõik läheb alati nii nagu öeldakse. Sõit võttis kuskil tunnikese või enam ning siis jõudsime juba siia võssi, kuhu hakkasime ennast sisse sättima. Kuigi esimene asi, mida me tegime oli, laadisime kogu meie toidukraami veokist maha. Kuigi ma arvasin, et meil ei olegi mingit õiget kööki, aga tuli välja, et on, iseenesest päris suur ja ok, meie prantslasest kokk, küll eriti vaimustunud sellest kõigest ei olnud ning ta eriti sellest siin eriti mõnu ei tunne.

Magame me sellistes hüttides, mis on lihtsalt metall seinad ja katus peal põhimõtteliselt, noh, elekter on kah. Anti meile sellised telgimoodi sääskede võrgud kah, väike nagu voodimoodi asi ja magamiskott. Õnneks võtsin oma magamiskoti ning madratsi kaasa, on päris hea tegelikult magada, teistel on muidugi probleeme. Üldiselt on kõik väga lihtne siin ning suurt luksust ei ole, mulle muidu täitsa meeldib.

Esimene ülejäänud päev seisnes põhiliselt lihtsalt koristamisele. Minu teine päev samuti ning kuna ma koristasin, siis ei lubatud mul köögis suurt midagi teha, teistel oli eile köögis natukene probleeme, millese ma hetkel ei lasku, võib-olla kunagi hiljem. Täna aga peaksin taas köögis olema ning süüa hakkama tegema. Meie kokk ärkas üles, nii et peab vist vaikselt tööle minema, eks ma üritan kirjutada veel mis huvitavat toimub.

23. Juuni 2009

Uus hommik, aga seekord sai veidi hiljem ärgatud, koguni pool tundi hiljem :P. Eilne päev läks päris hästi, suhteliselt väsitav oli, aga muidu kõik ok. Kuna üleeile, siis kui mina koristasin, oli teistel köögis probleeme, ei saanud sööki õigeks ajaks valmis ja välja köögist.

Agentuur ütles meile muidu, et meil on võimalik osa võtta osadest asjadest siin, aga nagu näha ei ole meil siin eriti aega. Siin öeldi, et kui me ära läheme, siis saame ka mingit stuffi kaasa võtta, eks seda näha ole. Eile käisid kõik terve päeva laskmas, aga meie pidime köögis passima terve päeva.

Ega ma hetkel suur midagi ei oskagi kirjutada, kuna võib öelda, et päevad hakkavad korduma, väikeste erinevustega, aga üldiselt jääb tegevus samaks: töö, puhkus, töö, puhkus jne. Ei usu, et homme üldse midagi kirjutan, võib-olla siis, kui midagi huvitavat teeme.

Peace out...

Jätkan nüüd õhtul, peale tööd, kuna ootan kuna mu pesu pestud saab. Kell on õhtul 9:30, hommikul peab 5st tööl olema. Homme olen jälle koristaja ametis, seekord peaks lihtsam olema, rohkem saab puhata ja vaba aega. Täna oli meie kokk vihane kõigi ja kõige peale, nii et polnud just kõige meeldivam päev, aga eks ma leian ikka positiivseid asju tänase päeva juures. Teised on juba voodis ning üritavad magada, aga nagu ma aru sain ei ole neil eriti hea uni siin. Ma magan küll päris hästi, ma magan üldiselt alati hästi ning ma arvan kasuks tuleb see, et ma oma madratsi kaasa võtsin :P.

Igastahes ma leian, et see on huvitav kogemus, kuigi kui peaks teist korda tegema paneks mõtlema. Hetkel on see kõik mulle ka väga oluline, kuna ega rahaliselt mul kõige paremini ei lähe ning palk on päris normaalne, kuigi sellise tundide arvuga peaks olema tunnipalk, aga hetkel olen kõigega rahul :D.

Ega ma rohkem ei oskagi midagi kirjutada, kuulan veidi mussi ja lähen vaatan pesu.

24.Juuni 2009

Istun siin õhtul jälle, ootan pesu. Koristaja töö oli seekord kõvasti lihtsam, kui esimene, kuna ei pidanud suurt puhastust tegema, lihtsalt et näeks ok. Üldiselt oli mõnus lihtne päev, sain asju rahulikult võtta ning palju puhata isegi.

Täna käisime ka ”linnas”, suurt midagi ei teinud seal, teised tahtsid midagi osta, aga mul küll suurt vajadust ei olnud, kuigi ostsin omale igaks juhuks uue hambapasta, kui praegune peaks otsa saama. Sain ka siis vaadata, telefonist oma maili ning vaatasin, et olin saanud agentuurist palgalehe, minu pettumuseks ei olnud seal eelmise nädala siin köögis tehtud palka. Suhteliselt jama, sest kui ma pean Darwinis veel vähemalt 5 ööd veetma, siis mul on selleks ainult 90 dollarit ning üks öö maksab 30 doltsi pluss ühekordne hind 30 doltsi, mille saab tagasi kui ära lähen, aga seni on see seal kinni. Peab midagi välja mõtlema, kuna vaja veel sööki ja 1 juuli hommikul pean saama rongijaama.

Hetkel hakkasin mõtlema sellele, et lugesin just orkuti foorumist, kuidas üks murelik lapsevanem kirjutas seal ning küsis nõu elu kohta Austraalias. Ta rääkis, et tal poeg oli tulnud siia mingi kuu aega tagasi ning selle ajaga koos lennupiletitega kulutada 50 000 krooni ning see kõik olevat tulnud tema rahakotist ning poeg ainult küsib juurde ja väidab, et tööd ei ole. Ma ei hakka hetkel pikalt arutlema selle üle, aga 50 000 on küll üüratu summa kuu ajaga kulutada, isegi Austraalia kohta. Endalgi siin raske elu hetkel, aga siiani pole küll olnud vaja olnud koduste abi ning mul on hea meel selle üle, saan endaga ise hakkama.

Siinkohal ma lõpetan, pesu peaks valmis olema ning silmad kipuvad juba siin arvuti taga kinni vajuma. Homme peab ärkama 4:30 nagu täna hommikulgi.

25.Juuni 2009

Veel üks päev on õhtusse jõudnud. Homme on viimane tööpäev ning suundume tagasi Darwinisse. Tänane tööpäev oli suhteliselt kerge, sai palju istuda ja passida, mis on tegelikult päris hea, kuna jalad on päris valusad juba sellest pidevast seismisest ning sai ka siin igapäev jooksmas käidud ja kuna ma siiani suur jooksja ei ole olnud, siis annab see tunda.

Homme on veel vaja veidi koristada ning köök kokku pakkida. Ei tea mis saab kui Darwinisse jõuame, kas ühikas ruumi üldse on ning kuidas ma rahaliselt saan, viimase lahendusena saab isa krediitkaarti kasutada, kui sedagi, kuna mul pole hetkel ühtegi Eesti pangakaardi pini, aga võib-olla saab krediitkaardiga ka allkirjaga hakkama. Ei taha hetkel sellele mõelda, eks homme näha ole.

Kirjutan ka siis mida ma siinsest sõjaväest arvan. Kuna sõjavägi on siin vabatahtlik, siis on ka elu siin vabam. Kuigi see siin päris sõjaväe baas ei ole, siis ei oska öelda elu kohta baasis midagi, aga ma arvan, et ega see väga palju erinev ei saa olla. Enamus rahvast passib niisama ja ajavad lihtsalt juttu. Mõned käivad ja sõidavad ringi kah, viivad kadettidele midagi või käivad neid lihtsalt kontrollimas. Käsutavad kah päris palju teisi, ega tihti peale ei mõtle teiste inimeste peale ning tegevuse praktilisele küljele. Siis sellepärast võib juhtuda, et peab tegema asju topelt või siis ainult osaliselt. Samuti ei liigu ka informatsioon millegipärast ning antakse vale informatsiooni, mille tõttu tuleb teha mõtetut tööd ja raisatakse palju erinevaid ressursse. See on minu arvamus, kuidas mina siin asju näen. Need on põhiliselt negatiivsed asjad mida ma näen, aga see ei tähenda, et häid külgi ei ole. Kui oleks siin sõjaväelane, siis oleks palju aega erinevaid asju teha ning ma arvan, et oleks võimalik ka päris huvitavaid asju proovida ja põnevalt aega sisustada võssis ringi tõmbamisega, laskmise, trenni tegemisega jms. Ning on ka muid häid külgi, aga neid ei hakka hetkel välja tooma.

Kogu see asi on pannud mind mõtlema minu enda ajateenimise peale ning ootan nüüd seda veel vähem. Oleks see vabatahtlik, siis ma arvan, et võiks isegi seda teha, aga kohustuslikus korras küll ei tõmba eriti. Üks asi mis ma ka mõtlesin on see, et riigil on hetkel on rahaprobleemid ning kui palju riik kulutab nendele sõjaväes, kes seda üldse teha ei taha. Kuigi ma täpselt ei tea kuidas ajateenimine välja näeb on mul mingi ettekujutus olemas ning leian, et riigis, kus inimõigused on olulised ei tohiks riik sundida inimesi tegema midagi mida nad teha ei soovi ning kasutada oma rahval füüsilist ja psüühilist vägivalda.

Igastahes siin ma lõpetan, lähen vaatan oma pesu ning panen kuivama. (ma pesen oma tööriideid iga päev, kuna ma tööl higistan palju ning kõik see rasv ning hais jääb riietele külge kergesti.

Over and out...

27. Juuni 2009

Olen tagasi Darwinis. Eile sai lõpuks läbi minu sõjaväe karjäär. Jõudsime Darwinisse kuskil 1 ajal päeval ning hea asi selle juures on see, et meile ikkagi makstakse terve päeva eest ka selle eest. Viimane päev seisnes peamiselt koristamisest ja asjade vedamisest. Õnneks palju tööd tegid ära kadetid, nii et me saime mõnusalt puhata, mitte küll kogu aeg, aga päris palju.

Darwinisse jõudes chekkisin backpackerisse sisse ja maksin oma viimase raha selleks, et kahe öö eest maksta. Sai siis kiire dušš võetud ja agentuuri mindud. Seal selgus, et meie palk on kogemata kellegil kahesilma vahele jäänud ning neil on väga kahju ja me ei saa seda palka ennem järgmise nädala teisi- või kolmapäeva. Ma olin natuke pahane nende peale, aga mis seal ikka, tuleb kuidagi hakkama saada. Võib-olla saab midagi saata Eestist siia või viimase variandina kasutan isa krediitkaarti.

Samas ma ei tea, kas mul on piisavalt andmeid, et rahvusvahelisi makseid minu kontole teha ning pank avatakse alles esmaspäeval, et need andmed saada. Kogu sellest asjast võib jääda mulje, et mul oleks hull mure, kuidas ma hakkama saan vms, aga tegelikult ma üritan mitte kulutada oma energiat selle muretsemise peale, pigem üritan leida lahendust ning kui ei leia, siis saan ikka kuidagi hakkama nagu alati.

Esmaspäevaks pakkus agentuur mulle veel ühe töö, ainuke probleem sellega on see, et on vaja kuskile bussiga sõita, aga ma ei tea kas ma saan seda endale lubada :P. Kui agentuur mulle midagi pikemat asja ei leia hetkel, siis mul on pilet Alice Springsi juba 1. Juuliks olemas, siis saab edasi liikuda.

Üritan täna ka siis lõpuks seda tasuta internetti raamatukogus kasutada, aga see avatakse alles kell 1, mis ma selle ajani teen, ei tea.

0 comments: