Saturday, June 13, 2009

10. Juuni 2009

Nii siis… ega mul ei ole suurt midagi oma elust siin rääkida, juba pikemat aega veedan oma aja siin mitte väga kalliks saanud (kui nii võtta siis rahaliselt kalliks küll :P) backpackeris. Üritan ikka tööd leida, aga siiani pole edu olnud. Olen ringi käinud ning uurinud, aga ei ole midagi, mida tahaks ja mida saaks teha. Üldiselt ma arvan, et kui ma hakkaks siin restorane ja hotelle läbi käima, siis ma midagi leiaks, aga ma ei tee seda. Miks? Sest ma ei taha linna ”kinni” jääda, üritan ikka leida tööd kuskil linnast väljas, eelistatavalt kuskil huvitavas eraldatud kohas, tehes midagi põnevat :P. Hetkene situatsioon paneb mind aga mõtlema ning seetõttu ka järeleandmisi tegema. Osade töökohtade jaoks on ka vaja autot, mida mul ei ole. Ma olen siin Darwinis juba piisavalt kaua olnud ning aeg oleks edasi liikuda. Aga kuhu? Hetkel vist kõige parem plaan oleks minna kas Alice Springi või Perthi, mu sisetunne kaldub selle esimese poole. Selle nädala lõpuni veel passin siin ja vaatan, kui ei leia midagi, siis liigun edasi. Nii palju siis minu põnevast elust :P

Kuna mul suurt muud pole rääkida jätkan huvitavate uudiste kommenteerimist. Tegelt kõige pealt tahaks mainida, et elu liigub kiiresti edasi, vähemalt nende inimeste elud, kes kodumaal on. Seda minuga võrreldes. Minu elu liigub ainult ühest kohast teise, aga suurt muud liikumist nagu ei tähelda. Nii, et tore on kuulda inimestes, kes seal Eestimaal on ning teada, et nad teevad midagi kasulikku :P. Kasulikkus on suhteline, aga see kui keegi perele juba mõtleb ning pulmi peab on minu arust päris kasulik tegevus. Samuti sünnipäevade pidamine ning aasta võrra vanemaks saaminegi on siit vaadates päris kasulik tegevus. Kahju on, et pole ega saa ise sellistest üritustest osa võtta. Ainuke mis teha saab on teiste üle head meelt tunda, õnne soovida ning kui kunagi näeb siis suur karvane kalli teha. :D

Sain vastu näppe: http://forte.delfi.ee/news/teadus/article.php?id=23810475
Tuleb välja, et artikklid mida ma loen ühtivad üldiselt minu maailmavaadetega. Tõsi ta on, et loen artikkleid, mis mind huvitavad, aga see et artikklid osapoolteks jagada on päris keeruline teema ning seda saab üldiselt ainult poliitiliste artiklite puhul teha või teemade puhul, kus on osapooled selgelt eristunud. Kuna ma nõustun vaba tarkvara ning failivahetusega internetis, siis selgelt ma ka väljendan oma arvamust sellekohta. Ning kui keegi suudab mulle põhjendada miks inimesed ei võiks targemaks ning huvitavamateks saada läbi vaba infovahetuse toomata põhjuseks selle, et firmad kaotavad sellega palju raha olen valmis kuulama ja vajadusel oma arvamust muutma.

Poliitilised artikklid mind üldiselt ei huvita, nii et siinkohal oleks raske minu puhul eristada minu poliitilist eelistust, kuigi ma võin kohe öelda, et Keskerakond mulle ei meeldi :P. http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=23777027
Nii palju siis poliitikast :P. Ei väga üllas tegu mida Mari-Ann tegi ning austan teda selle otsuse puhul. Koos abikaasaga neil peaks olema päris piisav sissetulek, et ilusti ära elada ning nälga nad ei jää. Oleks teisigi, kes julgeksid selle sammu astuda oleks meie riik igati parem ning aitaks ka eelarve probleemi puhul, noh vähemalt midagigi :P. Siin kohal tahan ka mainida, et kui ma õieti mäletan, siis Mari-Ann ja Tunne Kelam on usklikud, kui see peaks midagi tähendama. Mäletan, kui algkoolis Tunne Kelamile kirjutasin kirja ning vastuse sain, päris uhke tunne oli :P. Igastahes respekt teile ning hoian pöialt.

Poliitikast ka nii palju veel, et huvitusin ikkagi eurovalimistest ning Indrek Tarandi saavutusest. http://www.delfi.ee/news/eurovalimised/uudised/article.php?id=23802051
Hea point on selle asja juures, see et ma võib-olla oleks samuti teinud. Protestiks praeguse valituses vastu ning Keskerakonna vastu andnud oma hääle kas just talle, aga kellegile teisele. Kuigi valitsust see paremaks ei muuda, oli eelmine üks pask ning ega seegi kaugele sellest ei jää.

Lugesin uudiseid ning artikkli pealkirjas oli üks tuttav nimi, lähemalt lugema hakates tekkis mul tunne, et ma tean teda. http://publik.delfi.ee/news/inimesed/article.php?id=23777509 Kui ma ei eksi, siis ma käisin temaga samas põhikoolis, sest artikkliski ütleb, et ta pärit Otepää lähedalt, ning seal kandis ongi ainult kaks suuremat kooli. Ma ei ole küll 100% kindel, et see on see inimene, keda ma mõtlen. Igastahes mul on hea meel, et sealt kandist tulevatel inimestel hästi läheb, lihtne see igastahes pole. Tubli poiss!

Vähemalt kellelgi jätkub positiivset meelt masu poole pealt. http://www.ekspresskinnisvara.ee/est/uudised/uudise_n2itamine.php?id=1559 Keep up the good spirit ning soovin edu. Ma arvan, et praegu on tõesti päris hea aeg selliste asjadega tegelemiseks nagu kinnisvara soetamine ning küsimärgiga ka ettevõtte alustamine.

Kuna mind on hakanud investeerimine ning üllatus, üllatus majandus isegi. Kuigi see numbrite asi mulle väga ei istu, üritan selle tasa teha üldisest pildist arusaamisega. http://lhv.delfi.ee/news/index.cfm?id=1160723 Arvamusi on hetkelisest investeerimise võimalustest palju, nii et krt sa tead mis lõppkokkuvõttes see õige tee on. Samas nagu öeldakse, julge hundi rind on rasvane ning midagi kes ei riski, see ... söö. Saate aru küll :P. Kes ütleb, et praegu on just õige aeg investeerida USAsse, kes ütleb ei tuleb neist hoiduda. Siinkohal ma tahan mainida, et aktsiatega ei teenita ainult nende väärtuste tõusuga vaid õiged investorid teenivad ka kui väärtused kukuvad. Ainuke probleem on tõesti USAga hetkel see, et keegi ei tea, kuhu pidi need aktsiad seal liikuma hakkavad. Igastahes julgust ja pealehakkamist neile, kes sellega tegelevad.

Võiksin siin veel kirjutada artikklite kohta mida lugesin. Kuidas intelligentsed ning muidu lahedad inimesed elu rataste vahele jäävad põhinedes sellele, et kuidas Jõhvi Gümnaasiumi ainuke kuldmedal tuleb tegelikult vangimüüride vahelt. Või sellest, kui tublid Eesti kaitseväelased on, aga kui mõtetu kogu see vägivald on, põhinedes sellele, et varsti on Eesti kaitsevägi Afganistanis suurim võrreldes riikide rahvaarvuga. Kommenteerida uue Windowsi kohta ning Microsofti maha teha, ise samas huvitudes, äkki tuleb sellest midagi head. Sellest, et maailmas on vähemalt üks metroo, mis töötab taastuvatest allikatest saadud energiast ning anda thumbs up, lootes, et oleks rohkem selliseid tublisid inimesi, linnu, riike. Või kommeteerin uurimuse kohta, et veised suudavad tajuda maa magnetvälja, huvitav mille jaoks selline uurimus vajalik oli küll. Võib-olla kuskil karjamaal ära eksides vähemalt tead, kus põhi-lõuna on. Samas paneb mõtlema, äkki suudavad inimesed ka seda teha. Kirjutada sellest, kuidas Rootsi Piraadipartei sai ühe koha europarlamendis, soovida edu neile ning loota, et nad asjaga väga üle ei pingutaks, ühiskond suudab hakkama saada ainult väikeste sammudega muutuse poole, samas et vähemalt midagi võiks tehtud ka saada. Inglismaal on üks mees keda on 153 korda arreteeritud. Huvitav kas see viitab millelegi? Võin ka kirjutada sellest, et avaldati uurimus, mis näitas, et muusika kuulamine trenni ajal on hea :P Ma oleks seda sama väitnud varem juba. Samas toob välja, et tempo lool peaks olema sama kiire või kiirem, kui sinu tempo.

Ma küll ei tea miks see küll vajalik uudis on ning miks see valimiste päevaga seotud on, aga http://www.maaleht.ee/2009/06/07/uudised/7263-paevapilt-kainestav-valimispaev---olu-vedeleb-tanaval ma ütleks et joomise piiramine teeb ainult kasu.

Sellised on siis artikklid mida ma seekord lugesin. Igaüks võib selle põhjal teha omad järeldused sõltuvalt esimesest artikklist ning võib mulle teada anda kas minu loetu läks kokku väidetega mis seal on, sest mul on natuke raskusi ning ma pole päris erapooletu kah :P.

Ma mõtlesin vahepeal, et kirjutan ka millised ideid, viise maailmas elamiseks on. Täpsustades võin ma öelda, et kuna ma olen üritanud põhimõtteliselt siia tulekust saati välja mõelda, mida mulle meeldib teha ning mida ma tahan teha, siis olen ka lugenud, kuulnud, näinud erinevaid viise kuidas seda leida/ kuidas elada. Aga ma ei tea kas ma seda teen. Igastahes see annab mulle mõtteainet järgmiseks korraks, kui ma viitsin midagi üldse kirjutada.

Make love, not war :P Imestama panevalt tuntud väljend üle maailma, aga samas väga õige, mitmeti kasutatav ning mitmeti arusaadav, internatsionaalne.

12. Juuni 2009

Suhteliselt palju on juhtunud nüüd viimase 2 päevaga. Ma pole päris tükk aega nii palju asju ajanud kui täna. Ei tea täpselt kust alustada, loogiline oleks, et algusest, aga kuna ma ei tea, kus see algus on, siis alustan sealt, kus midagi toimuma hakkas :P. Ostsin mina eile ära pileti Alice Springsi laupäevaks, kuna leidsin, et tööga on siin suhteliselt jama lugu elamine siin kallis. Kuna kõige odavamad piletid olid otsas, siis ostsin 20 dollarit kallima pileti, sest muidu ma oleks pidanud kolmapäevani ootama ning see raha oleks nagunii elamisele ära kulunud.

Pakkisin toas juba asju ja värki, kui Brian kutsus mind Mindil Marketile, ma mõtlesin mis seal ikka, äkki on huvitav. Üks Briani sõber ühines meiega ning niisiis astusime me sinnapoole. Poole tee peal helistab John agentuurist ning küsib, et kas tööd tahad teha alates laupäevast või esmaspäevast. Ma olin muidugi hullult häppi, ega kuulanud teda korralikult, mõeldes, et ei kasuta oma piletit lihtsalt. Ütlesin, et jah teen ära ja tulen hommikul officisse. Kui lõpetasin kõne hakkasin mõtlema, et kui kauaks ta mind tahtis. Mõtlesin, et peaks tagasi helistama ja küsima ning selgitama situatsiooni. Imelikul kombel ta tegi mulle tummaka. Ma helistasin tagasi, kuna tahtsin nagunii rääkida asjast. Tuli välja, et tummakas oli kogemata. Selgitasin olukorda ning ta ütles, et tööd on ainult paariks päevaks, ma siis ütlesin, et sel juhul pole mul mõtet siia jääda. Natuke pahane ta oli, aga kuna tööotsijaid siin palju, siis tal probleemi ei tohiks olla kellegi leidmiseks. Ütlesin talle, et ma tulen nagunii officist järgmine päev läbi ning küsin Alice Springsi offici numbri ja aadressi.

Lõpuks jõudsime ka marketile. Ma ütlen lõpuks, kuna me läksime mööda teed, mis läks ringiga. Jõudsime just sinna päikse loojangu ajaks. Päris ilus loojang oli, kahju et fotokat pole, minu fotograaf on teel kodupoole ning mul pole millegiga pilte teha. Võib-olla saan mõned pildid Brianilt sellest. Loojangut vaadates tuli mul meelde artikkel, mis kirjutas uutest pilvedest, mis on avastatud. Need meenutavad nagu mere pinda kui vaataks seda kui sukeldujana. Need pilved mis ma seal nägin täpselt meenutasid seda. Päris huvitav, vähemalt midagi olen õppinud ja midagi on meelde jäänud. Marketist veel nii palju, et seal oli kõige rohkem inimesi, mida ma siiani näinud olen, nii et ma ei tundnud ennast väga hästi seal rahvamassist läbi pitsitades. Aga millegi pärast tundus see parem, kui kõige esimene kord kui seal käisin. Istusime, rääkisime, sõime ning nautisime muusikat. Varsti oligi aeg juba taas ühika poole liikuda.

Järgmine päev ehk täna. Pärast oma hommikusi tegevusi läksin kohe agentuuri. Sinna jõudes oli Cathrine tagasi oma puhkuselt. Alguses tsättisime niisama, siis sain Alice Springsi offici numbri ja aadressi. Mingil hetkel tuli John sisse, rääkisime oma väiksest arusaamatusest ning ütles siis, et kas ma ei tahaks ikkagi tööd teha, nädal aega, kuskil sõjaväe noorte väljaõppusel, täna pidi kinnitus tulema, kas on ikka kitchen hande vaja. Palganumbrid tundusid päris head, nii et hakkasin mõtlema selle peale, ühe päevaga oleks piletid tagasi teeninud. Siis Cathrine ütles, et ma uuriks, äkki saab piletid edasi lükata, mõneks teiseks kuupäevaks. Lubasin uurida ja teada anda. Olin juba lahkumas, kui Cathrine andis mulle kaks filmi voucherit, et saaks tasuta filmi vaadata, aga pidi ära kasutama tänase päeva jooksul, ütles, et keegi ei taha neid. Mul oli väga hea meel selle üle.

Tulin tagasi ühikasse, rääkisin selle agendiga, kelle käest ma pileti ostsin ning ütles, et saab edasi lükata küll. Tuppa tulles hakkasin sõnumit kirjutama ning olin just sisestamas numbrit, kui John juba helistas ja ütles, et on küll vaja mind. Mul oli väga hea meel ja ütlesin, et ma saan pileti edasi lükata küll. Ütlesin, et lähen tagasi reisiagendi juurde ja teen selle asja ära. Tema palus mul peale seda sinna tulla tutvuma täpselt olukorraga, kus ja kuidas. Lükkasin pileti edasi, makstes ainult 20 taala juurde, mis pole paha, lükkasin 1 juuli peale, kuna John oli öelnud, et töö hakkab 20ndal ja lõpeb 26ndal. Niisiis see tehtud, olin tagasi Officis. John seletas, et asjad lahti, makstakse päevapalka, mitte tunni. Elamine tasuta, söök tasuta, transport on ka võimalik, isegi ütles, et võib-olla saab kah oma kätt lasketiirus proovida. Ma olin igastahes häppi, et töö on olemas ning vähemalt mingi plaan hetkel. Tutvusin ka peakokaga, kes on prantslane.

Hiljem Cathrininga veel rääkides ütles ta, et järgmisel nädala tuleb V8 (suur ralli ja roki päev) linna ning parlamendihoones on mingi pidu, kuhu vaja ettekandjaid, John aga ütles sellepeale, et ma pean juukseid selleks ajama, Cathrine aga vastas sellele, et võib-olla saan juuksed lihtsalt kinni kuidagi panema. Samuti oli vaja valget särki, selle sain Kaupo käest, musti pükse, mida hetkel pole, ning musti kingi, mis mul põhimõtteliselt on. Lubasin asja üle mõelda, see pidi ainult mingi 3 tunniks olema. Hakkasin lahkuma, kui Cathrine ütles, et üks töö on veel, kuskil 6 tundi, vaja asju ringi tõsta jms. Ma ütlesin, et see sobib mulle väga hästi. Lubasin kõige üle mõelda ja esmaspäeval täpsemalt üle rääkida asjad. Sain ka teada, et mul on vaja selleks sõjaväe tööks metall ninaga saapaid, mille üle ma väga häppi ei olnud, aga lubasin muretseda.

Raha muredest kah siis. Kuna ma ostsin omale rongi pileti Alice Springsi ning olin arvestanud, et seal on elu odavam jms, siis see asjade ootamatu pööre tekitab ka suuremaid kulutusi, ööbimine siin on kallis ning ma pean elama nädal aega lihstsalt niisama. Lisaks pean ma veel ostma ka need raudninaga saapad. Otsisin siin vahepeal ka odavamaid päkkereid, aga kõik kohad on täis nii et pean leppima elamisega siin. Kui kõik kulutused kokkuvõtta, siis mul on nädalaks ajaks söögirahaks 40 dollarit :P vast saab hakkama. Mulle ei meeldi rahamuredest rääkida eriti nii, et ega ma rohkem ei kirjutagi.

Olen nüüd teises toas kah nüüd, teise tuppa jäid Brian ja üks Eesti tüüp, kes on siin olnud alates maist, aga pole sellest ajast mingit tööd teinud. Eile õhtul oli meie toas ka üks kutt USAst, kes tegelt pärit Serbiast. Päris huvitav vestlus oli meil, rääkisime USA olukorrast, üldse majandussituatsioonist, äritegevusest ning tulevikuplaanidest. Tuli välja, et tal ei ole kah kindlaid plaane, mida ta teha tahab, aga vähemalt oli tal unistus. Ta just lõpetas ülikooli, raamatupidajana, aga ta sel alal tööd teha ei taha. Ütles, et arvatavasti alguses töötab konsultandina ning unistuseks oli tal tegeleda moe alal, töötada mingi suure firma jaoks, reisida ringi ning teha uuringuid, kuhu võiks laieneda. Igastahes lahe tüüp oli :P

Arvatavasti ei saa ma endale internetti kah enam lubada, nii et mõneks ajaks jääb see sissekanne viimaseks.

13. Juuni 2009

Mul on tunne, et keegi mu järgi ikka vaatab, hakka või uskuma asjadesse, mida siiani uskunud pole. Teenisin täna 30 dollarit, mis muutis minu nädalase eelarve kahekordseks :P, ei peagi turbokate dieeti hakkama pidama. Räägin ka täpsemalt mis juhtus. Käisin mööda Darwinit ringi jalutamas ning hakkasin juba tagasi ühikasse jõudma, kui mõtlesin, et käin ühest teisest ühikast läbi, vaatan mis stendil on. Kuigi mul polnud selleks mingit vajadust, töö mul on olemas ning osta mul küll vaja ei ole midagi hetkel. Uurisin, uurisin ning avastasin, et keegi otsib telki. Ennem Kaupo ära minekut me juba mõtlesime, kas müüme selle maha või vean seda endaga kaasas. Igastahes lõppkokkuvõttes jäi see minu kätte ning nüüd ma olen tänulik, et see nii läks. Sai lisakilodest lahti ning söögiraha. Ime oli ka see, et keegi polnud neile veel pakkunud ühte, sest muidu meie ühika seinapeal oli vähemalt üks kuulutus, mis pakkus telki. Niisiis olen ma häppi, et kõik asjad nii hästi läinud on, kui teaks keda tänama peaks, siis teeks talle ühe suure, suure kalli :P. Ja Kaupo, võin sulle Eestis õlle või siis... lõuna välja teha :P.

Ainukeseks raskuseks jääb nüüd saabaste ostmine ning igavuse peletamine. Panin täna väikese videoklipi kokku piltidest ja oma tehtud videodest, kui parema, kui Windows Shit Maker filmitöötlus programmi saan, siis teen uue ning vahetan muusika kah ära. Üritan selle YouTube ülesse panna, kui teen seda, siis panen siia ka lingi.

Nüüd on ka väike võimalus, et tuleb blogi sissekandeid juurde, aga ma kardan, et ma väga ei viitsi :P

Lisan ka veel kahe artikkli lingid siia.
http://www.delfi.ee/news/majandus/majandus/article.php?id=23839107
See on teada, et inimesed ei julge ettevõtlusega tegeleda, aga nagu näha Ida-Virus on asi päris hull. Nii, et kõik Ida-Virusse äri tegema! :P

http://lhv.delfi.ee/news/index.cfm?id=1160899
Veel majandusalast lugemist siia. Lugu siis kuidas inimesed kriisi ajal teenivad ning kuidas osad inimesed investeerivad. Nii siis kõik ühe dollariliseid aktsiaid ostma ja lootma, et hinnad lähevad ülesse :P. Kui firma aga pankrotti läheb, siis pole sellest dollari kaotamisest kah midagi hull :P

Olen endale kunagi ülesse kirjutanud punktid:

See millest mõtled, see ka tuleb, ka negatiivsed mõtted saavad teoks.

Ole tänulik selle üle, mis sul on ja ära mõtle asjade üle, mida sul pole.

Tunne kaasa teistele inimestele, mõeldes sellele, et keegi ei taha kannatada.

Suheldes inimestega mõtle sellele, et kõik on inimesed, ära arvesta erinevusi.

Kõigis asjades otsi oma süüd, ära süüdista (ainult) teisi vaid (ka) ennast.

Ära mata ennast oma vigadesse, vaid õpi neist.

Kõik inimesed on sügaval sisimas tegelikud head, puhtad.

Kui muretsed liiga palju mõtle sellele, et teistel inimestel võivad olla sarnased või isegi hullemad probleemid.

Kõik muutub, arvesta sellega, ära ürita mitte muutuda.

Rasketes olukordades ürita situatsiooni vaadata teisest perspektiivist.

Otsi häid külgi oma „vaenlaste“ juurest. Läbi nende me kasvame isiksustena.

Leides oma kannatustele põhjuse, tulemuse, annab see meile motivatsiooni.

Jälgi enda puhul kuidas negatiivne käitumine toob kahju ning positiivne kasu.

Tekida endas veendumust enda negatiivse käitumise muutmiseks, tekita kinnis idee.

Tegutse, tee midagi, et muuta ennast, oma käitumist. Leia entusiasm endas!

Takistuste puhul vaata asju pikast perspektiivist.

Muutused, muutumine on pikk protsess.

Tee vahet ideaalidel ning standarditel.

Kui tekib viha, analüüsi situatsiooni, üldjuhul leiad, et sellel pole tegelikku alust.

Kui probleemil on lahendus, pole mõtet muretsemise peale aega kulutada vaid kontsentreeru lahendusele.

Kui probleemil ei ole lahendust, pole mõtet muretseda, kuna siis sa ei saa midagi nagunii teha.

Tehes mitte meeldivaid asju mõtle miks sa seda teed ja mida sa sellest saad.

Võta iga juhtumit, kogemust jms õppetusena.

Ära varasta teiste energiat, pigem anna seda ära.

Kuula oma instinkte õige tee leidmiseks.

Kõigel on oma põhjus, kõik tuleb kunagi kasuks, nii positiivsed kui negatiivsed kogemused.

Kõik koosneb aatomitest ja energiast.

Iga kord kui reageerid sensatsioonile mõjutab see sinu käitumist, mis on kõigi probleemide alus, kuna maailm reageerib sinu käitumisele.

Hoia oma pea selge, jälgi sensatsioone ja ära reageeri.

Iga päev ütle oma tüdrukule/naisele, et armastad seda, nii et sa seda mõtled seda südamest, isegi kui sa seda hetkel nii ei mõtle.

0 comments: